سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت فنی و مهندسی آسیا دُر «مرکز تخصصی درب اتوماتیک،آرام بند و

فروش و نصب انواع جک آرام بند درب ورودی ساختمان

 

این جمله که "اگر قفل برقی دارید فقط چهار سرعته یا سه سرعته مناسب است" یک جمله کاملاً اشتباه است و فقط جنبه تبلیغاتی دارد. اگر درب قفل برقی دارد، یک سرعته، دو سرعته ، سه سرعته ویا چهار سرعته تفاوت خاصی ندارد و مهم این است که *قدرت* و *سرعت* در لحظه رسیدن درب به چهارچوب و چفت شدن قفل مناسب باشند .

 

تصور کنید آرام بند چهار سرعته یا سه سرعته ضعیف نصب نمایید ، عملاً قدرت دستگاه کم است و در بخش پایانی که با رنگ قرمز مشخص شده است نیروی مناسب برای چفت شدن درب تامین نمی شود. حال اگر روی همان درب یک آرام بند دو سرعته یا یک سرعته قوی نصب شود با قدرت بالای خود به آسانی درب را می بندد. پس اولویت با *قدرت مناسب* دستگاه است و اینکه دستگاه قبل از مرحله پایانی، 2 یا 3 یا 4 یا 100 مرحله سرعتش تغییر کند چندان اهمیتی ندارد.

 

نکته دیگر این است که آرام بندهای سه سرعته و چهار سرعته به دلیل مکانیزم پیچیده خرابی بیشتر دارند و گران قیمت تر نیز هستند و با توجه به قیمت بالای این آرام بندها معمولاً برای اینکه در بازار فروش بروند ، وارد کننده ها گارانتی های طولانی مدت 5 و 7 و 10 ساله را تبلیغ می کنند، ولی بدانید این گارانتی ها بی قید وشرط نیست و شرایط بسیار زیادی وجود دارد تا مشمول دریافت گارانتی نشوید به عنوان مثال اگر وزن درب فقط اندکی با مشخصات فنی دستگاه اختلاف داشته باشد گارانتی ارائه نمی شود ( وزن دقیق درب فقط با باسکول قابل سنجش است و با چشم و بصورت تجربی همیشه ممکن است 5-6 کیلوگرم وزن تشخیص داده شده با وزن واقعی متفاوت باشد و گارانتی باطل شود).

 

پس توصیه ما به شما این است که آرام بند با قدرت مناسب خریداری کنید و به اینکه چند سال گارانتی دارد و یا اینکه چند سرعته است، خیلی اهمیت ندهید.

 

 

 

 

 

جک آرام بند درب

ایاب ذهاب+نصب 300,000 تومان

 

 

برای دربهای فاقد قفل برقی 3سرعته با 2سرعته تفاوتی ندارد.

 

Geze-ts1000 و Dorma-ts68 آرام بند 2 سرعته از برندهای آلمانی گزه و درما هستند که مشخصات مشابه ریوبی9903 دارند و با یکسال گارانتی دیده بان ارائه می شوند.با توجه به قیمت بالای آنها خرید ریوبی منطقی تر است.

 

 

Geze-ts2000 یک آرام بند 2 سرعته از برند آلمان گزه است، با یکسال گارانتی دیده بان ارائه می شود و در عمل قدرتی و عملکردی مشابه king-k730 دارد. این آرام بند با توجه به عملکرد 2 سرعته و قیمت بالا چندان مورد پسند خریدارن نیست و تقاضا برای کینگ k730 بیشتر است.

  

آرام بندهای king-k750 , NHN85v فنر خیلی قوی دارند و بعد از نصب باز نمودن درب برای افراد مسن و کودکان تا حدودی دشوار خواهد بود.

 

 NHN87v از king-k750 , NHN85v قویتر است . قدرت اسمی این جک 3 سرعته در کاتالوگ 140 کیلو اعلام شده است. البته در عمل قدرت آنها خیلی بیشتر است و برای دربهای قویتر نیز قابل نصب است. در صورت نصب این جک باز نمودن درب برای افراد کهنسال، خانم ها و کودکان بسیار بسیار دشوار است.

 

Geze-ts4000 دقیقا مشخصات مشابه NHN87v دارد از برند آلمانی گزه است و با یکسال گارانتی دیده بان ارائه می شود.

 

بسیاری از مشتریان هنگامی که تلفنی تماس میگیرند به اشتباه وزن درب را بالاتر از آن چیزی که هست تخمین می زنند. لطفاً عکس درب را ارسال بفرمایید تا کارشناسان ما وزن درب را تخمین بزنند.

 

اگر درب لب به لب می شود ولی قفل نمی شود یا آرام بند نیاز به تنظیم دارد و یا آرام بند شما ضعیف است و باید نوع قویتر خریداری کنید.

 

اگر آرام بند درب را به شدت می کوبید و با چرخاندن پیچ تنظیم سرعت آن تغییر نمی کرد، آرام بند خراب شده و نیاز به تعویض دارد.

 

آرام بندها پلمپ شده هستند و معمولاً قابل تعمیر نیستند و در صورت خرابی باید تعویض شوند.

 

گارانتی آرام بند معمولاً گارانتی تعویض است و فقط در صورتی که ایراد جزئی و قابل تعمیر باشد، تعمیر می شود.

 

گاهی برای درب شرکت ، مطب، مغازه ، یا سرویس بهداشتی نیاز است که ارام بند درب را لب به لب کند ولی چفت نشود، این امکان در تمام جکهای آرام بندها وجود دارد و می توانید در روز نصب از نصاب بخواهید که به گونه ای نصب کند که درب چفت و قفل نشود.

 

اگر در هنگام اسباب کشی و ... جلوی آرام بند چیزی بگذارید تا درب بسته نشود ، مشکلی ایجاد نمی کند و آرام بند خراب نمی شود.

 

اگر پیچ تنظیم آرام بند را با نیروی زیاد و به مقدار زیاد بچرخانید پوسته داخلی آرام بند آسیب می بیند و روغن آن خارج می شود. خرابی و نشت روغن ناشی از چرخاندن پیچ تنظیم با فشار زیاد شامل گارانتی نیست. پس حتماً به همسایه های خود تاکید کنید از دستکاری پیچ های تنظیم توسط افراد غیر متخصص جداً اجتناب کنند.

 

اگر از سمت لولا به آرام بند نگاه کنید 2 عدد پیچ می بیند که برای تنظیم سرعت اولیه و ثانویه است. جهت چرخاندن پیچ تنظیم در جک های مختلف متفاوت است. در محل با چرخاندن جزئی پیچ ها (حداکثر 45 درجه) ، سرعت و شکل حرکت درب تغییر می کند و می توانید متوجه شوید کدام پیچ را در کدام جهت بچرخانید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. (در آرام بندهای 3مرحله ای سرعت سوم با تغییر طول بازوی دستگاه وفقط توسط نصاب قابل تغییر است. البته برای تنظیم فصلی نیازی به تغییر سرعت سوم نیست)

 

تنظیمات فصلی رایگان نیست و اگر در طول سال خودتان انجام ندهید، جهت مراجعه نصاب به محل شما برای تنظیم فصلی ، از شما هزینه ای معادل یک نصب دریافت خواهد شد.

صدای آرام بند به صورت کامل در ویدئوی موجود در این صفحه توضیح داده شده است اگر مشتریان در این زمینه سوال دارند ، فیلم را تا انتها تماشا کنند.

اگر چهارچوب آهنی درب به شکلی باشد که آرام بند قابل نصب نباشد، مثلاً درب تاجی شکل باشد، چهارچوب هلالی شکل باشد و یا چهارچوب وجود نداشته باشد باید با آهنگری درب به گونه ای اصلاح شود قابلیت نصب آرام بند بر روی آن ایجاد شود و هزینه آهنگری به همراه پروفیل ، الکترود و اقلام مصرفی 650,000 تومان خواهد بود. لازم به ذکر است قسمت های آهنگری شده رنگ آمیزی نخواهد شد و رنگ آمیزی آن بر عهده خودتان خواهد بود.

 

نصب جک آرام بند درب ورودی

در این بخش قصد داریم اطلاعاتی کاربردی در خصوص انواع جک آرام بند ، را در اختیار شما قرار دهیم:

 

آرام بند ، بررسی و مقایسه انواع جک آرام بند درب ورودی آهنی ، چوبی ، ضد حریق ، ضد سرقت و...

 

انواع آرام بند درب

مقایسه جک درب 2 سرعته با 3 سرعته

 1. آرام بند سه سرعته مناسب درب آهنی با قفل برقی

 

 2. آرام بند دو سرعته جـهت نصب انواع دربها از جمله درب آهنی با قفل برقی

 

مقایسه آرام بند 2 سرعته و 3 سرعته

 

همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می نمایید آرام بند سه سرعته سه مرحله حرکت دارد ولی ارام بند دو سرهت دو مرحله حرکت قابل تنظیم دارد.

 

در عمل دو سرعته یا سه سرعته بودن خیلی مهم نیست و مهم این است که قدرت ارام بند در حدی زیاد باشد که به راحتی بر فنز قفل چیره شده و درب را چفت کند. مهمترین نکته قدرت و سرعت نهایی است که با آن قدرت و سرعت درب به چهارچوب می رسد. حالا تا قبل از رسیدن درب به چهارچوب 2 یا 3 یا 4 یا 5 سرعت دیگر وجود داشته و مدام مرحله به مرحله سرعت تغییر کرده باشد جندان مهم نیست.

 

چگونه آرام بند مناسب درب انتخاب کنیم؟

فرم بالای درب

نوع قفل درب

وزن/ابعاد درب

 

 

شکل فریم درب

برای اینکه بتوانیم آرام بند بر روی درب نصب نماییم لازم است ، بالای درب بصورت افقی باشد و علاوه بر درب قسمت بالای چهارچوب نیز افقی باشد. اگر شکل قسمت بالایی درب شما بصورت نیم دایره و یا تاج مانند و... است بهتر است عکس انرا به شماره واتساپ 09364714614 ارسال نمایید تا بخش فنی بررسی و راه حل های مناسب جهت نصب جک آرام بند ار به شماره ارائه دهد.

 

 

 

نوع قفل درب ورودی

معمولا درب ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند، که هر یک از این دو گروه نیازمند جک آرام بند مخصوص به خودش است.

 

درب های ورودی سنگین آهنی و دارای قفل برقی

درب های سبک داخل واحد و درب ضد سرقت

 

 

آرام بند درب اهنی: دربهای اهنی ورودی معمولاً وزن 65 الی 140 کیلوگرم دارند و فنر قفل برقی ضد سرقت انها قوی است ، پس باید ارام بند سایز 3 الی 7 برای این دربها انتخاب شود.

 

آرام بند سایر دربها: درب های گروه دوم معمولاً سبک تر و وزن آنها کمتر از 60 کیلوگرم می باشد و فنر قفل آنها نیز چندان قدرتمند نمی باشد. لذا استفاده از ارام بند های دو سرعته سایز 1 الی 3 برای این درب ها کفایت می کند.

 

 

 

 

 

وزن و ابعاد درب

وزن و عرض درب نیز یکی از مواردی است که باید در انتخاب آرام بند مورد بررسی قرار گیرد. معمولاً درب های چوبی ، ام-دی-اف ، آلومینیوم و مانند آن سبک تر هستند. ولی درهای آهنی ، و درهایی که داخل آنها شیشه کار شده است وزن بیشتری دارند.

 

سوالات متداول جک آرام بند درب

بازدید رایگان آرام بند به صورت است؟

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به مراجعه حضوری جهت بازدید درب نیست. در صورتی که بخواهید بخش فنی درب شما را بررسی نماید و از مشاوره رایگان آنها بهرمند شوید ، فقط کافی است عکس درب را به شماره واتساپ 09364714614 ارسال نمایید تا مدل های مناسب شما به همراه قیمت آرام بند ها برای شما ارسال شود.

 

 

 

تفاوت آرام بند کینگ اصلی و متفرقه ( اکونومی ) در چیست؟

فروشگاه دیده بان فقط جک کینگ اصلی را بفروش میرساند و جک متفرقه و اکونومی را ارائه نمی کند.

 

بر روی بدنه جک آرام بند کینگ اصلی Made-in-Korea به صورت برجسته حک شده است و البته بر روی جعبه این دستگاه تصویری از پرچم کره دیده نمی شود.

 

اما در مدل های به اصطلاح اکونومی اثری از حک برجسته Made-in-Korea نیست و در عوض بر روی جعبه نقره ای آن عکس پرچم کشور کره جنوبی????چاپ شده است.

 

 

 

چگونه آرام بند NHN اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

زیر بدنه آرام بند NHN اصل کلمه JAPAN به صورت برجسته حَک شده است.

 

 

 

آرام بند ریوبی 9903 (8803) بهتر است یا کینگ K730 ؟

با توجه به اینگه هر دو آرام بند بالا تقریباً قیمت یکسانی دارند و از نظر تئوری نیز مشخصات مشابهی دارند ، این سوال ذهن بسیاری از خریداران را به خود مشغول می کند.

 

ما در اینچا قصد داریم ، یکبار برای همیشه به این سوال پاسخ دهیم تا برای انتخاب یکی از این دوآرام بند بر سر دو راهی قرار نگیرید.

 

جک ریوبی یک برند بسیار با کیفیت ژاپنی است که بر جعبه آن درج شده engineered-by-ryobi-limited-japan و روی دستگاه محل ساخت درج نشده است. محل ساخت جک کینگ اصلی را نیز در همین صفحه شرح داده ایم.

 

هردو جک آرام بند ریوبی 9903 و کینگ 730 از نظر قدرت طبق کاتالوگ سازنده سایز 3 هستنئد و برای نصب بر روی درب 65 کیلویی مناسب هستند.

 

ولی در عمل کینگ از ریوبی قویتر نشان داده است و با توجه به تجربه نصاب ها کینگ توانایی نصب بر روی درب تا 100 کیلوگرم را دارد ولی این مدل ریوبی حداکثر تا درب 80 کیلویی مناسب است.

 

ولی از طرفی کیفیت ساخت محصولات ژاپنی از کره ای بالاتر است و آرام بند ریوبی 9903 یک آرام بند بسیار با کیفیت و مناسب تردد بالا است.

 

پس اگر درب شما آهنی است و یا ترکیب آهن و شیشه است ، با توجه به سنگینی درب بهتر است آرام بند King k730 نصب شود.

 

ولی اگر درب چوبی ، آلومینیومی و یا ضد سرقت است با توجه به وزن کم درب ، بهتر است آرام بند بسیار با کیفیت Ryobi 9903 نصب شود.

 

 

 

آیا بر روی آرام بندهای آلمانی geze و Dorma عبارت made-in-germany درج شده است؟

خیر- امروزه بر مدلهای این برندها فقط عبارت made-by-geze و made-by-dorma درج شده است.

 

 

 

آرام بند 3 سرعته گران است. اگر قفل برقی داشته باشیم و بخواهیم کمتر هرینه کنیم راه حل چیست ؟

این سوال را یک از همکاران ما نیز از مجموعه پارس در در خصوص جک آرام بند درب ورودی پرسیده بودند.

 

اگر بودجه شما محدود است و بخواهیم آرام بند 2 سرعته را بر روی درب دارای قفل برقی نصب نماییم لازم است که جک آرام بند قوی (مثلاً کینگ مدل k730) انتخاب نماییم که توان غلبه بر قدرت فنر قفل و چفت کردن درب را داشته باشد. در اینصورت درب چفت می شود ولی اندکی صدای بسته شدن آن بیشتر از جک 3 سرعته است.

 

 

 

آرام بند بر چه درب هایی قابل نصب است؟

پیش از اینکه بخواهیم ارام بند انخاب کنیم ، باید بررسی شود که آیا درب ورودی ما قابلیت نصب این محصول را دارد یا خیر؟ جهت نصب جک آرام بند باید بالای درب بصورت افقی باشد و یک چهار چوب افقی نیز برای نصب بازوی دستگاه بالای درب وجود داشته باشد. به عکس پایین توجه نمایید:

 

Standard-door-closer

 

 

 

دلیل تغییر سرعت آرام بند در طول شبانه روز چیست ؟

توجه داشته باشید آرام بند تشکیل شده از یک فنر جهت بستن درب است. حال برای اینکه درب کوبیده نشود این فنر با یک مکانیزیم روغن بصورت موازی و همزمان کار میکند.

 

حال با توجه به اینکه چگالیو غلظت روغن در دماهای مختلف متفاوت است در روزهایی که اختلاف دمای حداقل و حداکثر آن روز زیاد باشد ، اندکی سرعت جک آرام بند تغییر می کند.

 

البته این تغییرات سرعت در رنج منطقی است واصلاً نگران کننده نیست.

 

 تنظیمات فصلی آرام بند در

 

 

 

دلیل تغییر سرعت آرام بند در طول سال چیست ؟

همانگونه که ذکر شد تغییرات دما بر روی سرعت حرکت درب و آرام بند موثر است.

 

پس در طول سال و در فصل تابستان که هوا گرم است ، سرعت حرکت درب زیاد می شود و در فصل سرما و زمستان سرعت حرکت درب کاهش می یابد.

 

لذا توصیه می شود در طول سال یک یا دوبار توسط پیچ های تنظیم سرعت حرکت درب رگلاژ شود.

 

 

 

نصب جک آرام بند بر روی درب های خاص

بجز درهای استاندارد که یک نمونه از آن در عکس بالا قابل مشاهده است، یکسری دربهای خاص داریم که باید با راهکارهای خاص این محصول را بر روی آنها نصب نماییم.

 

درب های خاص به دو دسته کلی نقسیم می شوند.

 

درهای فاقد چهارچوب بالایی

درهای نیم دایره ، هلالی و ...

 

 

نصب آرام بند بر درب های فاقد چهارچوب بالایی - دربهای دارای تاج و فرفرژه در بالا

همانگونه که در عکس بالا مشاهده می نمایید، بازوی بالایی جک آرام بند توسط دو عدد پیچ به چهارچوب بالایی درب متصل می شود.

 

حال درب بعضی از ساختمانها (بخصوص درب بعضی ساختمانهای شمالی) ، این چهار چوب بالایی را ندارد.

 

پس راه حل چیست ؟!

 

آیا باید به کلی نصب جک آرام بند را برای این درب ها فراموش کنیم؟!

 

 آرام بند برای دربهای بدون فریم

 

خوشبختانه با انجام یکسری عملیات جوشکاری و ایجاد یک دستک کوچک برای نصب بازوی بالایی جک آرام بند می توانیم بدون داشتن فریم بالا ، جک آرام بند را بر روی درب نصب نماییم.

 

 

 

نصب آرام بند ورودی درب های نیم دایره و هلالی شکل

بدون انجام جوشکاری و بهینه سازی خاص می توانیم جک آرام لند را به این درب ها نصب نماییم.

 

الیته بصورت غیــــــر استــــــاندارد !!

 

اگر آرام بند را بصورت مورب بر روی درب حلالی نصب نماییم به بازوی آرام بند فشار بسیار زیادی وارد می شود و احتمال خرابی و صدمه دیدن دستگاه بسیار بالا خواهد بود.

 

پس راه حل چیست؟

 

نصب جک آرام بند بر روی درب هلالی

 

در این موارد باید با استفاده از یک پلیت ، زیر دستگاه آرام بند یک بیس پلیت جهت نصب افقی آرام بند ایجاد نماییم و دستگاه را بر روی آن نصب نماییم.

 

بیس پلیت ایجاد شده در عکس بالا دقیقاً در زیر جک آرام بند قرار گرفته است و قابل مشاهده نیست. ولی همانگونه که مشاهده می شود ، جک آرام بند به صورت افقی و کاملاً استاندارد نصب شده است.

 

 

 

 آرام بند خاص و زیبا برای دربهای خاص و منحصر بفرد

حال که به جنبه فنی جک آرام بند اشاره شد ، بد نیست این محصول از نقطه نظر شکل ظاهری و جنبه زیبایی شناختی آن نیز مورد بررسی قرار گیرد.

 

معمولاً جک درب نفر رو با رنگ خنثی نقره ای خریداری و نصب می شود. زیرا این رنگ تقریباً با رنگ تمام دربها به آسانی ست می شود.

 

ولی در موارد خاص می توانید از آرام بندهایی با رنگ و دیزاین های مختلف استفاده نمایید.

 

در عکس پایین یک جک آرام بند مشاهده می نمایید که از کاور طلایی Gold-Mirror به همراه بازوی ریلی طلایی استفاده شده و ست مناسبی با درب ایجاد نموده است.

 

جک آرام بند با کاور استیل طلایی و بازوی ریلی

 

 

 

دلیل خرابی آرام بند چیست ؟

اساسی ترین دلایل خرابی این دستگاه استفاده نادرست از آن است. اگر بر یک درب جک آرام بند نصب شده باشد ، نباید با فشار و نیروی غیر متعارف و با سرعت زیاد باز شود و همچنین در هنگام بسته شدن باید درب را رها نمایید تا بصورت اتوماتیک خودش بسته شود. فشار و نیروی غیر متعارف باعث خرابی آرام بند و نشت روغن اورینگ آن می شود. همچنین اگر پیچ های تنظیم آرام بند با نیروی بیش از حد محکم شوند به بدنه داخلی فشار می آورند و ممکن است پوسته دستگاه سوراخ شود و روغن آن بیرون بریزد.

 

 

 

نشانه خرابی آرام بند چیست ؟

اگر یکی از علائم زیر را مشاهده نمودید احتمال دارد که جک شما خراب شده باشد.

 

دیگر پیچ تنظیم آن عمل نمی کند و درب با سرعت کوبیده می شود

روغن دستگاه بیرون ریخته و بدنه دستگاه چرب می گردد

با توجه به پلمپ بودن بدنه و قسمت های داخلی جک آرام بند ، معمولاً این محصول قابل تعمیر نیست و در صورت خرابی نیاز به تعویض دارد.

 

 

 

اگر وزن درب با آرامبند همخوانی نداشته باشد چه اتفاقی می افتد؟

چرا همیشه توصیه می شود که یک آرام بند مناسب با توجه به وزن درب انتخاب شود؟

 

درب ورودی یک وزن مشخص دارد ، و در کاتالوگ دستگاه آرام بند نیز با توجه به قدرت فنر آن نوشته شده که این آرام بند مناسب نصب بر روی چه دری است.

 

 

 

نصب جک آرام بند بیش از حد قوی روی درب نرمال

حال اگر یک آرام بند خیلی قوی روی یک درب معمولی نصب شود ، مشکل خاصی ایجاد نمی شود. حتی می توان گفت این کار بهتر است زیرا می توان درب را به صورتی تنظیم نمود که بسیار آرام بسته شود.

 

ولی اینکار 2 ایراد اساسی دارد:

 

آرام بند قوی گرانتر از آرام بند ضعیف تر است

باز کردن درب برای خانم ها و افراد مسن و کودکان سخت می شود

 

 

هر چه آرام بند قویتری نصب نمایید ، فنر داخلی آن نیز قویتر است و درب باید با نیزروی بیشتری باز شود و گاهی باز نمودن درب برای افراد بسیار سخت خواهد بود.

 

 

 

نصب جک ارام بند بیش از حد ضعیف روی درب نرمال

حال اگر یک آرام بند ضعیف روی یک درب نصب نماییم, آرام بند قدرت حرکت درب و چفت سازی قفل را نخواهد داشت.

 

در نتیجه مجبوریم با استفاده از پیچهای تنظیم ، سرعت حرکت درب را افزایش دهیم تا درب با سرعت حرکت کند و بسته شود.

 

این مورد باعث می شود در لحظه بسته شدن درب با چهارچوب برخورد کند و صدای مهیب کوبیده شدن درب به گوش خواهد رسید.

 

گارانتی

با توجه به اینکه محصولاتی مانند دوربین مدار بسته ، درب اتومات شیشه ای ، کرکره برقی ، جک درب پارکینگ ، قفل ریموت دار و... نیازمند نصب و راه اندازی هستند، لازم است به نکات زیر در خصوص گارانتی توجه فرمایید:

 

در صورت مراجعه تکنسین گارانتی به آدرس شما، قطعات مشمول گارانتی، بصورت رایگان تعمیر ویا تعویض می شوند ولی هزینه اعزام تکنسین جهت باز نمودن و بستن قطعه دریافت می شود.

 

با توجه به ترافیک و حجم پروژه های خدمات شرکتها، معمولا" ارسال کارشناس جهت گارانتی از 1 الی 72 ساعت بطول می انجامد، لذا در هنگام نصب از تکنسین نصب پرسیده شود که در صورت خرابی تا قبل از رسیدن کارشناس خدمات باید چه اقداماتی صورت پذیرد تا بتوانید بدون آسیب رساندن به دستگاه، کارهای روزمره خود را انجام دهید.

منبع : شرکت فنی و مهندسی آسیا دُر